Rapporten 2016 Cost of Data Centre Outages från Ponemon Institute kvantifierar den genomsnittliga kostnaden för ett oplanerat datacenteravbrott till något mer än 8 662 $ per minut. Och den största möjligheten att minska den totala längden för ett avbrott och därtill hörande kostnader är att optimera IT-incidentkommunikationen.
ÖVERSIKT
INTEGRERINGAR
IT Alerting automatiserar och effektiviserar sättet IT kommunicerar under större IT-incidenter för att lösa problem snabbare och minimera deras påverkan på verksamheten. Det tillhandahåller konsekventa meddelanden till rätt IT-experter och håller alla intressenter och kunder som påverkas informerade om felavhjälpningen.
Använder ert IT-team fortfarande en manuell process för att identifiera vem som har jouren? IT Alerting hjälper er att spåra vem som har jouren i alla team och larmar rätt personer baserat på typen av händelse, tid på dagen, den kompetensuppsättning som krävs och plats.
Identifiera rätt team i realtid och personal utifrån vem som har jour, plats, rätt kompetens och mycket mer. Smart styrningsteknik erbjuder multi-kriteriebaserad identifiering och jourschemaläggning för att identifiera rätt team och individer. Automatiserad eskalering startar om personal inte kvitterar i rätt tid.
Tekniken gör att ni skicka inbjudan med ett klick för att delta i en samverkanskanal som en del av det sända meddelandet.
Definiera och distribuera snabbt en affärsprocess, inklusive orkestrering, och integrering till en specifik slutpunktsapplikation för change, problem och incident management
![]() |
API-anslutning erbjuder ett enkelt och flexibelt sätt att hämta händelser och varningar från en mängd olika tredjepartsverktyg, som ärendesystem, servicedesksystem, ITSM-system, händelsekorrelationssystem, ITOM-system, APM-lösningar och mycket mer. Därefter omvandlas händelser till Everbridge-incidenter baserat på villkorad logik. |
Interaktiva användarpaneler ger visibilitet och insikter om incidentaktiviteter inom alla IT-områden. Smarta analyser tillhandahåller trender inom incidentrespons som är tillgängliga efter grupp, tid eller typ, för att hjälpa till att kontinuerligt förbättra processer och hjälpa chefer med resursplanering och att optimera svarstider och SLA:er. Med interaktiv övervakning av responstidslinjer och tidiga varningar kan företagen proaktivt säkerställa att målen för organisatorisk servicenivå överensstämmer.
Ladda ner detta white paper för att lära dig mer om de fyra systemkraven för att säkerställa att viktig information kommer igenom – oavsett vad.
read moreLadda ner detta white paper, Streamlining the Major Incident Resolution Process: Definiera, planera, bemanna och kommunicera, för enkla rekommendationer och bästa praxis för att effektivisera lösningsprocessen vid större incidenter och begränsa de negativa effekterna på verksamheten från större IT-incidenter.
ITSM Best PracticesDenna rapport undersöker hur Everbridge IT Alerting möjliggör ett långt effektivare tillvägagångssätt vid hanteringen av större incidenter hos en global vårdgivare.
Case Study